Vrijdag 24 juni opening Club Steaks BV Vleesverkoop….maar dan anders

Twello- Henny Wolff, eigenaar van HC Wolff BV, heeft een nieuw concept bedacht. Hij wil zijn producten niet alleen aan de horeca verkopen, maar ook de thuiskok laten profiteren. Vanaf 24 juni kunnen ook particulieren op vrijdag- en zaterdagmiddagen vlees van hoge kwaliteit onder de nieuwe naam Clubsteaks BV kopen, om thuis hun gezin of gasten te verwennen. Want steeds meer smaak- en kwaliteitsbewuste consumenten kiezen voor het beste rundvlees. Duurzaamheid en dierwelzijn zijn belangrijke pijlers.

Onder de naam ‘Wolff Vlees Nederland’ heeft Henny samen met zijn broer Jannes in 1973 een bedrijf opgericht, dat toentertijd vanuit het slachthuis in Apeldoorn werkte en later in het leegstaande fabriekspand van Friki Pluimveeslachterij voortgezet werd tot 1997. Terugkijkend liggen de wortels van zijn liefde voor het vak al in zijn jeugd. Vader was veehandelaar en op zijn achttiende vertrok Henny voor stage en werk enkele jaren naar Italië. Daar heeft hij veel geleerd, verschillende ontwikkelingsstadia doorlopen en bovendien kennis gemaakt met vele relaties in heel Europa, wat hem later geen windeieren heeft gelegd.

Nieuw concept
Na sluiting van de slachterij heeft Henny zich helemaal geconcentreerd op de handel en in Wilp kantoor gehouden. Al een tijdje had men het dichtbij gelegen gebouw van de Rabobank in het vizier, dat al een poosje te koop stond. Een mooie overzichtelijke en centrale ligging aan het kruispunt Molenallee - Rijksstraatweg. Begin vorig jaar werd uiteindelijke de knoop doorgehakt en het pand aangekocht. “Boven zouden de kantoren komen, maar wat doen we met de oude bankruimte op de begane grond?”, vroeg men zich af. Na een korte brainstormsessie werd een creatieve oplossing gevonden: een ‘Proeflokaal’. “Wij willen graag ons product aan klanten laten proeven. Dat geldt zowel voor de horeca als voor de ‘thuiskok’ die waarde hecht aan een eerlijk stukje vlees van hoge kwaliteit”, benadrukt de eigenaar, “en natuurlijk streven wij een gunstige prijsstelling na en zullen de prijs-kwaliteitverhouding op een goede manier tot uitdrukking brengen.” Het idee werd enthousiast door alle betrokkenen ontvangen. Een geheel nieuw concept dus. Het is een kwestie van ontwikkeling en verruiming van de basisactiviteiten en uitbreiding naar de particuliere markt. Henny: “Wij willen ook graag de klant informeren over het kruiden van vlees en de bereiding. Een interactieve relatie met onze klanten zouden wij op prijs stellen en hopen op terugkoppeling over hun ervaringen met ons product door persoonlijk contact. Alleen op deze manier kun je tegemoetkomen aan de wensen van de klant en een betrouwbare partner zijn.”

Het grootste gedeelte van het geproduceerde rund- en kalfsvlees komt als eindproduct uit de omgeving. De koeien en kalveren zélf kunnen afkomstig zijn uit de streek of uit andere landen, maar er is altijd transparantie als de klant er meer over wil weten. Henny raakt niet uitgepraat als hij het over de nieuwe zaak heeft, die hij samen met Fraukje Kolkman en Alex Kalden verder gaat ontwikkelen en invullen, de winkel zal worden gemanaged door Ton van Bussel.

Vrijdag 24 juni zal de zaak voor het eerst om 14:00 uur voor haar klanten de deuren openen. De openingstijden zijn vooralsnog: vrijdag van 14.00-19.00 uur en zaterdag van 11.00-15.00 uur.

woensdag 22 juni 2016

Deel dit bericht