Onderzoek naar juistheid adresgegevens

De gemeente Voorst gaat de komende weken de juistheid van adresgegevens onderzoeken. Onderdeel van het onderzoek is dat medewerkers van de gemeente diverse adressen bezoeken om de juistheid van de gegevens ter plaatse te controleren. Met het onderzoek wil de gemeente de gegevens in de basisadministratie verbeteren en fraude met bijvoorbeeld belastingen, toeslagen of uitkeringen verminderen.
Huisbezoek
Bij een huisbezoek is de medewerker van de gemeente verplicht om zijn legitimatie te laten zien. Daarna volgt een vraaggesprek van ongeveer twintig minuten. Aan de hand van dit gesprek kan de medewerker eventueel besluiten dat een aanvullend huisbezoek nodig is als er nog onduidelijkheid is over de volledigheid van de adresinschrijving of onduidelijkheid over het inkomen.
Gevolgen van weigeren huisbezoek
Het weigeren van een huisbezoek door een medewerker van de gemeente kan gevolgen voor u hebben. Dan wordt bijvoorbeeld het onderzoek naar uw woonsituatie op een andere manier voortgezet of uw uitkering of toeslag wordt opgeschort of beëindigd.
Landelijk onderzoek
Gemeente Voorst werkt mee met het project Landelijke Aanpak Adreskwaliteit. Dit is een samenwerkingsverband van de ministeries van Binnenlandse Zaken, Veiligheid en Justitie en Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Ook uitvoeringsorganisaties zoals SVB, UWV, DUO, CJIB, Politie en Belastingdienst doen mee. Dit zijn instanties die wettelijke taken van de overheid uitvoeren.
Meer informatie
Heeft u vragen over het adresonderzoek of het huisbezoek. Neem dan telefonisch contact op met de gemeente (0571) 27 92 10.

maandag 25 juli 2016

Deel dit bericht
Advertentie