Bistro-pub De Patron heeft de deuren feestelijk geopend ‘Wauw! Wat is het hier fantastisch mooi!’

Zaterdag 7 december werd om klokslag 14.00 uur de karakteristieke houten toegangsdeur geopend van De Patron. Meer dan duizend bezoekers feliciteerden eigenaar Mark Daley, bedrijfsleider Marjan Buitenhuis en alle personeelsleden met de opening van deze fantastische horecagelegenheid, gelegen in de wijk Duistervoorde, aan de Kerklaan 1 in Twello. Anderhalf uur na de opening stonden mensen nog buiten in de rij om zich vervolgens binnen te laten verbazen door het prachtige interieur.

“Die toespraak gaat er niet komen, ik heb er geen tijd voor!” aldus Mark Daley. Samen met collega Marjan Buitenhuis schudt hij de vele handen van enthousiaste bezoekers. Er is genoeg te doen voor degenen die staan te wachten, namelijk zich ‘verbaaszen’ (hét speelse motto van De Patron) over het werkelijk fenomenale interieur. “Wauw, wat is het hier fantastisch mooi!” wordt er geroepen in de entrée. De mevrouw krijgt bijval van velen, want dít laat niemand onberoerd. Vele lof uitingen voor de wijze, waarop de zaak is ingericht. Iedere wand van het bedrijf heeft een unieke bekleding door kleur en materiaal. “Even voelen” legt een bezoeker uit, terwijl hij met de hand langs zacht fluweel strijkt.

Het bedrijf beloofde haar toekomstige gasten via social media al, dat wie binnentreedt bij De Patron, terecht komt in een zaak vol beleving en verbazing. Het interieur is een essentieel onderdeel van het concept en wie eenmaal plaats heeft genomen in een van de prachtige ruimtes, kan alleen maar enthousiast worden over het culinaire aanbod dat op de tafels prijkt; de kaarten voor diner, lunch, speciale bieren, diverse wijnen en andere lekkernijen. Qua fotografie en vormgeving speciaal ontworpen voor de bistro-pub. Uitnodigend voor de gast die kan kiezen uit een bijzonder uiteenlopend assortiment.

De heren Maarten Relker en Jos Bosch, eigenaren van het bedrijf DasTof, tekenden voor de gehele marketing van De Patron, inclusief het ontwerp van de diverse eet- en drankkaarten. Het inmiddels binnen- en buiten de regio furore makende duo stond voor een grote uitdaging. Een niet bestaand restaurant in de markt zetten, waarbij in Twello al veelvuldig horeca aanwezig is. “Dus moet je gaan focussen op de regio en zelfs daarbuiten. Wat maakt jouw bedrijf uniek, waarom zouden gasten voor De Patron kiezen en éven zo belangrijk; maak je beloften waar!” aldus Jos Bosch. “Perfecte plaatjes en zorgvuldig gekozen teksten als presentatie van het bedrijf waren een belangrijk deel van de marketing” vervolgt Maarten Relker. “De fysieke opbouw van de zaak vastleggen, het personeel middels foto’s voorstellen aan de toekomstige gast, zorgen voor verbinding tussen wat is, zal komen en er gaat zijn.” “Personeelsleden werden zaterdagmiddag bij naam aangesproken, omdat ze door mensen werden herkend dankzij onze pr. Er was direct een heel goed contact” vertelt Jos enthousiast. “Ruim duizend mensen in de zaak tijdens het open huis en beide kerstdagen is de zaak volgeboekt, ook die missies zijn geslaagd, super tof toch?” aldus zijn collega Maarten.

Het is inmiddels zondagmiddag wanneer we de beide heren treffen in De Patron. Vandaag starten ze de zgn. ‘the-time-after’ campagne. Zojuist is gesproken met de eerste gasten die eten hebben besteld. Het viertal aan tafel wordt op foto vastgelegd en een minuut later wordt het nieuws verspreid via social media. Eigenaar Mark Daley is volledig in z’n element, want hij staat vandaag de gehele dag als chef-kok in de keuken. Hij kijkt met ontzettend veel tevredenheid terug op de opening, maar is blij dat het voorbij is. “Nu lekker aan het werk en doen waar ik goed in ben!” aldus Mark. Het personeel zorgt verder voor de gasten en kan wennen aan elkaar en de werkplek. Een dagje rust na het open huis is er niet bij, want bij het verlaten van de zaak rond vieren op deze zondagmiddag, zijn de stoelen en krukken in De Patron vrijwel allemaal bezet.

woensdag 11 december 2019

Deel dit bericht