Dekker Mannenmode: van casual tot klassiek

Twello- Huiskes Damesmode in Twello is al jarenlang een begrip in de wijde omtrek. Naast deze prachtige winkel in Twello is het sinds 2013 overgenomen Dekker Mannenmode gevestigd. Huiskes en Dekker, een gouden combinatie in het hartje van Twello. Wie is de drijvende kracht achter de zes dames- en twee herenzaken en wat maakt Dekker Mannenmode bijzonder?

Voorster Nieuws zocht het uit en ging aan de koffietafel in Huiskes damesmode in gesprek met Ria Rijks en Raf Nettuno. Rijks is met haar partner Jeroen eigenaresse van zowel Huiskes als Dekker Mannenmode, Nettuno hét gezicht van de mannenmodezaak.

Huiskes damesmode, ontstaan
Huiskes is al generaties lang een begrip. ‘Hoe het begon? In 1925 opende de eerste Huiskes aan de Klokkenkampsweg in Twello. Hier werden onder andere fournituren verkocht,’ vertelt Rijks. Toen de spoorwegovergang verdween is de winkel naar het centrum van Twello verhuisd, dit was in 1976. ‘Toentertijd was Huiskes één van de grondleggers van het huidige winkelcentrum zoals we het nu kennen. Johan Rijks, de vader van Jeroen was de drijvende kracht. Mijn man en ik zijn de derde generatie die sinds 1989 de zaken voorzet’, voegt Rijks toe. In de jaren die volgden zijn er verschillende Huiskes Mode winkels bijgekomen in Raalte, Vaassen, Velp, Lochem en Heerde.

En toen kwam er in 2013 een Mannenmodezaak bij!
‘Dat klopt. Wij namen Dekker Mannenmode, zowel in Heerde als in Twello over’, licht Rijks toe. Dekker was de naam van het toenmalige modehuis en er werd besloten de naam zo te houden. ‘We willen het duidelijk scheiden van Huiskes. Men associeert Huiskes al jarenlang met damesmode, daarom behouden we de naam Dekker’

In 2015 openen beide zaken hun deuren op de huidige locatie, middenin het centrum.
Nettuno vertelt: ‘Ja. Vanaf toen deed ik mijn intrede als het vaste gezicht van Dekker Mannenmode. Onze mode gaat van casual tot klassiek voor de gesettelde 25+ man met carrière’

Wat maakt Dekker Mannenmode zo’n fijne zaak?
Nettuno lacht. ‘Klantcontact uiteraard. Ik vind het geweldig om klanten individueel te adviseren. Vanaf mijn tienerjaren zit ik in de mode en vind het fijn mensen te kunnen helpen’
‘De meeste mannen wíllen helemaal niet winkelen. Het geeft energie om juist die mannen te laten zien dat winkelen leuk is en een andere stijl proberen heel verfrissend kan zijn. Dat kan al met een ander kleur overhemd of jack’, legt Nettuno uit. Aan de andere kant van de koffietafel knikt een vrouwelijke klant bevestigend. Ze glimlacht: ‘Dat doet hij heel goed! Mijn man is heel blij met Raf! En ik ook trouwens…’

De collectie?
Nettuno wordt zichtbaar enthousiast. ‘We hebben prachtige merken, van casual tot wat klassieker. Onze jeans en jacks zijn heel mooi! We hebben de casual kleding wat meer ruimte gegeven naast het klassieke. No Excess jeans hebben een perfecte pasvorm. Maar ook Meyer en Alberto zijn geweldige broeken die lang mooi blijven en goed zitten. Voor de Nederlandse man is het belangrijk dat het er modieus uit ziet én lekker zit. We verkopen alles: van boven- tot onderkleding’

Naast de webshop (www.dekkermannenmode.nl) wil de gedreven Nettuno ook actief bezig op Facebook en gaan vloggen.

woensdag 12 april 2017

Deel dit bericht
Advertentie
Meer Algemeen nieuws